torsdag 17. september 2009

Special edition Tokyo

Sitter paa internett kafe naa, med skikkelig uggent tastatur. Dette blir derfor bare en kort oppdatering.

Som Shoko kommenterte tidligere, har jeg glemt postnummer i adressen min. Det er altsaa 283-0005. Legg det til paa slutten, foer "Japan".

I dag har jeg faatt meg mobiltelefon, nummeret er +81 09063457919, dersom noen trenger aa kontakte meg. Landkode til japan er jeg neimen ikke sikker paa, men det kan sikkert noen av dere som har internettilgang hele tida finne ut av.

Jeg lovte special edition Togane sist, men det faar heller vente, siden vi var i Tokyo i gaar. Kun ved hjelp av stotrete japansk, kroppsspraak og ymse velvilje klarte vi aa finne veien baade til og fra hovedstaden.

Vi var i Akihabara, som generelt kan omtales som nerdedistriktet i Tokyo. Mye elektriske greier, arcade (dataspillsted), manga(tegneserier) og maid kafeer. Sistnevnte var en opplevelse som var verdt hele turen. En kafe med jenter kledd ut som hushjelper, hele kafeen er rosa med hjerter (ja, jeg mener HELE), med "magiske lys" og trylleformler for aa gjoere brusen vaar god. Vi er ikke sikre paa om alle maid cafeer er saann, men jeg hadde gitt ekstremt mye for aa faa et bilde av ansiktsuttrykket vaart da vi kom inn doera.

Vi klarte aa bruke cirka fem timer bare paa hovedgata i Akihabara, foer vi gikk til Ueno park, som er kjempestor og fin. Jeg har tenkt meg tilbake dit en annen gang og ta bilder, i tillegg til aa bare nyte synet av den. Kan anbefales paa det sterkeste.

Men naa er tida mi paa internett snart ute, saa jeg faar skrive mer en annen gang.

9 kommentarer:

  1. På tide med litt updates ja! Ligger på på F5 her. Må hooke deg opp på naboen sitt nett igjen når du får mere tid : D

    WTB Maid cafe! Stræite, lille norge, l2p sier jeg!

    Koster det 5 millioner yen å sende deg sms'er i japan? ^-^

    Og jaada, det er tastaturet som er uggent, ikke du, rite? :o

    <3<3<3

    SvarSlett
  2. Landskoden til Japan er +81 :)

    SvarSlett
  3. Hei Bror! Ta et bilde eller 5 av den kafeen da!
    Veldig morsomt å lese om ditt liv som gaijin, så oppdater flittig.

    SvarSlett
  4. Er det ikke slik policy som sier at du IKKE har lov til å ta bilder inne på en maid-cafe da?
    Det er det jeg har hørt...

    Men veldig bra oppdatering ^_^

    SvarSlett
  5. Det er jo japan. Country of spycameras. :P

    SvarSlett
  6. Helt riktig, man har ikke lov til å ta bilde på maid-cafe, med mindre man betaler 500 yen for det. I hvert fall på den vi var på.

    Jonas: Du får starte en maid-cafe i Oslo du, da:p Ida var jo enig med deg, så du kan sikkert få henne med som bar-maid :D Så kan hun være med og se og lære når hun kommer på besøk her i Japan.

    Jeg tror det er en kjempeide;)

    SvarSlett
  7. Jeg tror det er millionbedrift! Jeg tror også at japan ikke liker at jeg skriver til deg på msn. For det kjem ikke fram sjø!

    SvarSlett
  8. Jeg er ehm, sikkert med, altså.. Det blir nok fest, og jeg kan jo trenge jobb etter disse studiene også. (relatert? Tja, nært nok?)
    Og jeg gleder meg stort til å se det på ordentlig :D

    SvarSlett