fredag 27. november 2009

Kjæreste på besøk!!

Blir bare lenger og lenger mellom disse blogginnlegga mine. Det er kanskje fordi jeg er veldig opptatt, eller fordi det ikke er grusomt mye nytt å melde. Men nå er det helg, Ida er hos Bodil og fikser hennes data-problemer, så da har jeg tid til en liten oppdatering.

Dette konseptet med kjæreste på besøk er, for de som ikke har prøvd det, en veldig fin ting. Det hjelper på humøret, man sover dårligere (i hvert fall når man ikke har breiere seng enn jeg har) og man finner på mer gøyale ting, for det blir litt "hver dag skal være en fest" når man skal vise kjæresten sin rundt i Japan. Vi har vært i Akihabara, Imperial East Gardens, Ueno-parken (alt dette er Tokyo), på maid-cafe, vært i Narita og tatt bilder av de samme templene som jeg var og så på der, spist sushi, ramen, yakiniku, og masse andre godsaker, og i dag har vi også utforska Chiba litt mer. Jeg har i tillegg brukt cirka 70000 yen på den uka hu har vært her, i tillegg går japansk-studiene mine bitte, bittelitt dårligere nå (eller på godt norsk: Rett til hælvete), så det er sånn sett bra at hun drar på søndag. Ellers hadde jeg fått relativt store problemer i løpet av et par uker.....

Men det har vært kjempefint å ha henne her. Hjelper på humør, motivasjon, sosialt liv, opplevelsen av Japan og ja, i det hele tatt. Fine Ida:) Dere kan lese mer om Idas inntrykk av Japan på www.idarunya.blogspot.com, og kanskje etterhvert finne et par (tusen) bilder av det på www.flickr.com/photos/runya.

Jeg har nå finni bra japansk musikk. Fikk bestilt en CD av Kaji Meiko her om dagen, og hun er absolutt verdt å høre på, selv kanskje for deg, kjære mamma:) (for dere andre som kanskje har sett dem, Kaji Meiko er hun som hadde de japanske sangene i Kill Bill-filmene)

I mangel av ønskelister er det ikke så mange som kan forvente at dere får gaver FØR jul, men det kommer kanskje noen med meg når jeg kommer tilbake til Norge om cirka nesten eksakt to måneder.

Og nå er kjæresten min tilbake, så nå skal vi se på Bleach sammen:)

*poff*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar