tirsdag 10. november 2009

Hisashiburi

Hisashiburi=lenge siden sist

Og det er faktisk veldig lenge siden jeg har skrivi noe her nå. Har bare ikke hatt spesielt lyst til å oppdatere. Så, i kronologisk rekkefølge:

Skolefestival
Rundt månedsskiftet hadde vi skolefestival. Jeg hadde ingen anelse om hva jeg egentlig kunne forvente, eneste jeg egentlig visste var at jeg skulle hjelpe til med å steke og selge vafler. Men jeg ble veldig gledelig overraska:)

For det første var det faktisk veldig morro å hjelpe til med vaflene:) Ikke på grunn av vaflene i seg sjøl, men fordi jeg gjorde noe sammen med de andre fra Norge, pluss en hawaiier, en spanjol og fire-fem japanere som også hjalp til på boden vår. Dette gjorde også at jeg ble litt kjent med en kar som heter Sato, som følgelig inviterte meg med ut for å drikke. Men jeg har nå fått forklart han at jeg ikke drikker, så jeg skal i stedet dra til Funabashi nå til helga, så skal han vise meg rundt der. Gleder meg til det:)

For det andre var det gøy å gå rundt og se på de andre bodene fra forskjellige land/med forskjellige temaer som solgte ymse mat/drikke/andre greier. Særs mye kreativitet ute og gikk, både utforming, innhold og hvordan man skulle få kunder. Jeg ble faktisk tilbudt sexy dance på slutten av den ene dagen for å komme bort til boden deres, men tenkte at verdigheten min var verdt mer enn som så....I tillegg kom jeg i snakk med en media-lærer som har ansvaret for opptak og redigering av musikk, og spurte om jeg kunne komme og se på når de hadde opptaks-session. Det gikk greit, så jeg skal ringe han i slutten av november for å høre hvordan prosjektet de skal ha i desember ligger an og når jeg kan komme. Jeg kjente at musikeren i meg våkna av å se et miksebord:)

For det tredje var det ymse sceneinnslag på tre forskjellige steder under festivalen. Dette var alt fra stemningsfull gitar-musikk til skrike-punk til orkester med sangere og dansere til tøft danseshow. Var spesielt et av banda som var dritmorsomme, de spilte noe Pouges-aktig musikk som var veldig hoppe-vennelig:) De het Igirisujin (betyr "Engelskmenn"), og jeg skal prøve å komme meg til Tokyo i slutten av måneden for å se på konserten de har der da.

Men det beste var egentlig hele stemninga rundt festivalen. Folk som smilte, fjasa og lo og hadde det generelt trivlig. Skulle gjerne hatt en sånn på universitetet i oslo også:)

Kung Fu
Jeg har endelig begynt å skjønne noe av navna på teknikkene vi har lært. Desverre har jeg også nå pådratt meg strekken fra helvete i det venstre låret mitt. Det var så ille at onsdagen jeg fikk den på treninga måtte jeg bruke resten av dagen på å ligge i senga, eneste grunn til å stå opp var for å gå på do. I tillegg kunne jeg ikke dra på skolen de to dagene etter. Den er heldigvis bedre nå, men jeg skal ikke trene noe denne uka.

I tillegg har sykkelen min blitt stjælt, så jeg må gå til skolen hver dag nå. Det tar plutselig en halvtime lenger hver vei. Håper dog at jeg får leid en ny en i løpet av uka.

Skolen
Hvis noen av dere har noe inspirasjon, motivasjon eller arbeidslyst til overs, kan dere godt pakke det ned i en liten pakke og sende til adressen som står i et av de første blogg-innlegga. Jeg er dritlei og demotivert nå for tida. Noe av grunnen er nok at jeg føler at jeg ikke har noen nære japanske venner, og egentlig bare bruker japansken i timene på skolen nå som jeg ikke har kung fuen ved siden av. Det gjør også at jeg føler at japansken min blir dårligere og dårligere, som er pokker så frustrerende.

Venner?
Men jeg håper at ovennevnte Sato fortsetter å være en trivlig kar jeg kan henge sammen med oftere. Jeg har litt gitt opp å bli kjent med japanske jenter, for som læreren min Akiko sa da jeg spurte henne om det: Japanske jenter går alltid i grupper. Dette gjør det igjen noe vanskelig for meg som gutt å spørre dem om å bli med på noe uten at det virker som om jeg prøver å sjekke dem opp. Noe som igjen egentlig er ganske kjipt, siden jeg har veldig mye lettere for å bli kjent med jenter enn med gutter, i min mangel på mandige interesser som sport, drikking og biler.

Litt sånn ellers
Nå har det også blitt høstkaldt, sjøl om jeg enkelte solfylte dager fortsatt fint kan gå i shorts. I tillegg fikk jeg full score på TOIEC-testen jeg tok (990 er maks, og man kan få det sjøl med noen feil).

Ønskelister?
Nå kommer Ida på besøk om ti dager:) Og jeg har bedt henne om å pakke litt lett så hun kan ta med litt ting hjem for meg. Derfor er det veldig fint om folk kan sende ønskelister til mailen min snarest, så jeg kan se hva jeg får kjøpt før hun drar herfra.

Nok nå. På tide å samle kraft, mot og vilje og studere litt mer.

2 kommentarer:

  1. Flott å kunne lese innlegg fra deg igjen!!

    Har faktisk begynt å snø litt i Oslo, ikke mye, men litt.

    Flott å høre om media-læreren. Også må du ikke gi opp med å bli kjent med Japanere, det hadde vært veldig trist.
    Ønsker deg ''all the best ^_^''

    Fra Helene

    SvarSlett
  2. Den eneste løsningen er nok å sjekke opp de japanske jentene. Synd du ikke kan!

    My mojo is going to waste =(

    SvarSlett